Saturday, July 9, 2011 By: Farhana

Bersih 2.0

Assalamualaikum.....


haa, ayuh kita bincangkan topik ini luar dr pemikiran politik ok.. aku kat tgh2, neutral....

first of all, Bersih 2.0 ni adalah kesinambungan dr perhimpunan bersih yg pertama dulu.. aku xingt tahun brape... tp yg pasti, perhimpunan tu menyebabkan sedikit huru-hara berlaku... kalau ada perhimpunan mcm ni lagi, kita pggil Bersih 3.0... tp bila nk berlaku Bersih 2.4 ke, Bersih 2.7 ke??? haha :p

secondly, sekarang ni aku keje kat Sogo Kuala Lumpur, Jalan Tunku Abdul Rahman... so, kalau kita baca or dgn berita, ada kes org sorok parang n bom dalam pertama kompleks n sogo... aigooo~ secara xlangsung menyebabkan tmpt kerja aku terlibat sama.... duhhh

hari ni, aku diarahkan masuk kerja kul 10 pg... so, aku naek tren... perghhh, ramai giler org guna star lrt.. sepanjang perjalanan, aku tgk jalan raya lengang... polis bersepah di smua tmpat... mcm nk perang plak rasanya... tgk situasi tu, aku rasa mcam main GTA III, wat jenayah 5 bintang, polis tggu tgh jalan dgn kereta kebal.. mcm tu la situasi pg td...

gambar ni diambil dr stesen star lrt bandaraya... ini kat tepi jalan... ada lori bomba kt tgh jalan aku xsmpat amik gambar...


aku turun tren, trus masuk sogo... jalan kat luar sogo tu pun aku rasa xtenteram... smua jalan ditutup.. jalan yg xpernah sunyi, tiba2 sepi arini...


inila permandangan jalan raya dr tgkat 8 sogo... mmg boleh dgr bunyi cengkerik kat situ :p


so, kitorang pekerja sogo kena kerja mcm biasa... kebanyakan premis kat area jalan tar smua tutup... sogo je degil sgt nk bukak jugak... da tau arini mcm darurat, sape yg nk dtg shopping?? boring giler td...! sabtu lepas station aku dpt income smpai RM4000++, tp arini?? cuma RM94 je dapat kumpul.. dpt jual 3 belt je.... beza giler rite...! haha

disebabkan xde customer n dpt arahan polis, sogo akhirnya mengaku kalah dan tutup kul 6 ptg... yeayyy...! aku balik awal arini...! hehe...

so, kesimpulannya, sogo xlaku arini.. haha

itu saje... jemputla dtg shopping kat sogo ea.. ada sale skrg :D

0 orang cakap:

Post a Comment