Tuesday, August 9, 2011 By: Farhana

Pilihan....

choice, pilih.... dua perkataan tu membawa makna yg sama.... stiap hari kita kena membuat pilihan... nk mkn nasi atau mee, naek kereta atau bas, dan lain2... smuanya terletak pada tgn kita... kita yg perlu membuat pilihan....

kalau aku kena buat pilihan utk perkara2 simple, aku xkesah... tp aku ada 1 perkara yg aku rasakan sgt susah utk aku pilih... pilih pasangan....! pilih pasangan ni bukannya mcm pilih ikan kat pasar tu...pasangan ni kalau boleh biarlah yg kekal...

kenape tiba2 aku wat post pasal pilihan ni ea?? haha... reasonnya, aku ada 2 pilihan yg aku boleh pilih... sejak aku keje masa cuti ni, ada 2 lelaki menghulurkan salam perkenalan serius pada aku... haha... xsgka den...



jejaka 'a'
baru 3 hari aku kerja kat tmpt tu... hari tu, aku sepatutnya kena balik kul 8 malam, tp permanent aku suruh aku balik kul 9.30 malam... disebabkan aku kena balik lwt, aku call mak aku kat stor... pas aku da call, aku masuk balik dalam kawasan selling floor.. masa aku tgh jalan, tiba2 ada dua org panggil aku.. sorg ppuan, sorg laki... yg laki tu diam je. yg ppuan tu je yg ckp dgn aku...

ppuan tu nama dia I.. I btau aku yg jejaka 'a' ni nk fon aku... aku mmg segan tahap sipot sedot masa tu... naseb baek la tmpt keje aku ni ada peraturan ketat... xleh guna fon dalam selling floor.. so, dia xdapat nk salin no aku.. naseb baek...

then, ntah mcmana pernah sekali tu aku trserempak dgn dia masa aku nk makan... so, trpksalah aku makan dgn dia... dia pun citer serba serbi tntg diri dia kat aku... pas spm dia keje, xsambung study sbb dia xnak ikut jejak langkah ayah dia.. dia kena halau dari rumah... aduhai... n dia confess suka kat aku... owh, 1 fakta penting skali tntg jejaka 'a' ni, dia mcm 'lembut' skit... kalau dia menunjukkan sikap macho skit, mungkin aku da cair.. haha... dan dia juga merokok... tntg tu aku xkesah sgt...

jejaka 'b'
jejaka 'b' ni baru masuk kat bahagian yg sama dgn aku, tp lain company... pada aku, serius dia ni hensem... badan tegap, kulit gelap.. perghhh, mcm askar.. dia ada btau aku yg dia nk kenal aku dgn lebih mendalam... pada mulanya aku xambil serius sgt.. yela, kenal pun baru lagi.. so, slalu aku lepak dgn dia, borak2, gurau2, anggap smuanya mcm biasa je... pada aku, dia ni mmg baek orgnya... best borak dgn dia...

then, 1day, aku terkejut skit dgn dia ni... aku ada btau yg aku da nk berenti keje... so, dia sedih r (kononnya.. hek3).. hari terakhir aku keje nnti, aku kena balik kul 12mlm... bnyk keje nk kena aku setelkan... disebabkan aku da nk berenti, dia ajak aku kluar... dia ajak kluar pas aku habis keje pada hari terakhir aku tu.... aku da btau yg aku habis keje kul 12mlm, dia tetap nk ajak aku kuar.... aduhai....

pada aku, kalau dia btul2 baek, dia xkan ajak anak dara org kuar tgh2 mlm.. dia kata 'xpe, sy ada.. kita kuar ramai2 ke, nnt sy rindu'.. aduhai....


konklusinya......
dulu aku nk sgt cari pakwe sbb aku da single... haaa, amik ko hana... ada 2 pilihan depan mata kau.. pilih je...! tp, bila aku da kenal org2 ni, mcm2 aku pk... aku xkata dorg ni jahat, tp ntah kenape hati aku mcm manolak...hati aku menolak bukan sebab aku ingt pada yg lama, tp aku sndiri xtau kenape...

bila da bekerja ni, mcm2 org aku kenal... sebelum ni pemikiran aku ni xterbuka sgt... skrg baru mcm2 aku nmpk...

erm... aku da pk... aku rasa, baek aku tumpukan perhatian pada stdy aku dulu... mmg ada mkck2 aku ckp, masa blaja kat u ni la kena cari bakal laki... tp aku rasa, soal hati dan perasaan xleh dipaksa2... kalau ada jodoh, adela... aku yakin, kat luar sana, Allah da ciptakan pasangan yg terbaik utk stiap insan...

start dari skrg, aku xmo membuta tuli pilih pasangan da... hee~~

p/s : kdg2 kalau aku mnggatal tu, aku main2 je.. jgn amik serius ye :)

2 orang cakap:

Anonymous said...

all de best (^^,)

Farhana said...

all the best??? haha
dua2 aku reject :p

Post a Comment