Saturday, April 30, 2011 By: Farhana

almost done....!!

Assalamualaikum....

ngee~~ agak lewat aku post bnda ni... org lain smua da habis exam, aku masih kt kampus stress dgn exam...

sem ni, ada 4 paper yg aku perlu jawab... saat bnda ni ditaip, da 3 paper setel.. so, tggal 1 paper je lg... tp sikap malas da rasuk aku.... smpai skrg ak xstdy lg utk last paper ni...



examination system

aku rasa gambar tu sndiri da meluahkn perasaan aku trhadap sistem grade exam kat malaysia.... smua brgantung pada exam semata2... hate this system...!

bygkn masa nk spm dulu, kalau 20 sbjek kita ambil, brape puluh paper kena jawab masa spm?? org yg baca blog ni pandai2, korg kira sndiri la ek :p

aku ni budak lepasan matrikulasi... so, idup aku ditekankan agar pentingkn stdy dan gred.. masa aku dpt result teruk sem 1 dulu, rasa down giler...

smpai skrg ak masih ingt kata2 along aku masa ak down dgn result spm aku dulu... 'along xde A, idop je smpai skrg'.. pergghh, mmg mendalam ayat tu... tp btul gak.. ak tgk dia brjaya gak skrg...

then, masa aku kat u lak ada la Hamba Allah ni btau, 'result bagus tp xreti buat keje pun xguna jugak'.. ayt ni buat ak pk berkali2 gak...

ayh aku sndiri, bukan la org yg pandai dalam bidang akademik, tp keje bgus, ilmu engineering dia siap bawak balik umah, apply pada smue bnda.. ana respect ayah...!!

so, exam bukan keutamaan...!! ayah aku selalu pesan, 'ana da stdy, berjaya atau tidak itu kita ikut pada rezki'...

owh malaysia, ubahlah sistem pelajaran malaysia ni.... dulu kata nk mansuhkn pmr la, nk fully english education la, alih2 sume xjadi.. aigo~~


walau apa pun yg ak taip kt sini, sistem tetap xbrubah, exam tetap kena jawab... so, buatlah yg terbaik utk exam ni k... aku doakan kita smua berjaya... amin.. :)

0 orang cakap:

Post a Comment