Tuesday, April 19, 2011 By: Farhana

classmate...!

Assalamualaikum...

kalau baca tajuk. rasa mcm bosan je rite...? ye la, tiap2 hari dok mengadap classmate kita.. tp ak baru btul2 kenal classmate aku smlm... classmate yg sporting...!

kisah ni berlaku smlm, Isnin, 18 April 2011. hari ni sepanjang malam ak siapkan assignment dynamic. sepanjang malam aku gelak sorg2 buat assignment sambil tgk maharaja lawak.. seronok... aku da jnji nk tdo kul 4.30 pg, tp hati xtenang slagi tugasan xselesai.. maka, ak xtdo..

then, kul 8 aku da siap nk g pekan dgn ct, dann, aiman.. tggu punya tunggu, kul 9 baru gerak.. sume gara2 hamimi xbgn lg n umah lak berkunci... xpela, jnji xyah bayar sewa kete :P

smpai pekan, mula2 skali antar assignment dynamic... perghh, lega sgt time tu... then nk antar assignment som, tp dr syah buat hal... kitorg nmpk dia dlm kul 10.30, g bilik dia, dia xde.. maka, aku call dia, then dia ckp 'sy nk kuar mkn, jumpe sy pukul 12'... duhh, masa tu baru pukul 10.30pg... mmg xde maknanya kitorg nk tunggu sejam setengah..

after breakfast, kitorg trus balik... time tu hujan lebat.. smua mcm da kecewa coz ptg rancang nk mndi sungai. tp dann tetap positif... smpai simpang pekan, matahari pun timbul... maka gembiralah hati kanak2 dalam kereta kami XD

disebabkn matahari da muncul, so kitorg singgah beli barang bbq.. setel smua, balik nk perap aym.. aku, ct dan nadia basuh aym kat bilik basuhan... smua org naek tgga, usha2 kitorg.. nk je ak ketok sorg2.. xpenah nmpk org basuh aym ke?? ekeke...

maka, pengembaraan brmula... kul 2.30 kami gerak menuju ke Hutan Lipur Berkelah.. ada 3 kete smuanya... kete mimi; amir, lan, anep... kete khalid; dann, mijan, aidil, akmal... kete sewa; mucin, aiman, ct, nadia n aku... laen2 kete, laen2 ragam... yg naek kete dgn aku, sume dok biol mcm ak gak... kalau xcukup tdo, ak mmg biol.. tp ak bgga sbb korg pun layan kebiolan ak.. haha..

smpai destinasi, kena jalan kaki masuk hutan... seronok....! bila smpai kawasan air terjun, mmg ak bersyukur sgt... memang indah alam ciptaan Allah s.w.t... smpai2, yg laki da terjun dulu.. aku, ct n nadia siapkn apa yg patut dulu.. bancuh air dll.. setel smua, kitorg join mandi... airnya, pergghhh, syok..! sjuk...! mmg xkan lupa pengalaman ni...!

Hutan Lipur Berkelah.... cantik..!

setelah penat berjalan meredah hutan... snap dulu...

xlepas pluang brgmbr setelah penat brjalan..... lgpun, bunga xbnyk sgt XD

budak2 ni smua sistematik... buat shif keje bakar aym.. mmg ak bgga tgk korg smua buat keje :) time makan lak smua mkn sama2.. mkn skit pun boleh jd kenyang.. happy tgk korg smua makan... time mkn da pukul 6.30ptg.. jnji nk antar kete kul 7 mlm.. duh, serabut aku time tu.. si kanak2 boleh plak tgkap2 gmbar pas makan... aku lak dok merangka ayat trbaek nk ckp kt abg kete sewa...
bakar ayam... rajin2 smua...

bukti aku pun buat keje.. ekeke

smua mendengar kugiran 'aidil dan gitarnya'

tugu hutan lipur berkelah

macho la tu ek??

kanak2... haha

da habis makan, aku dan ct bertungkus lumus membersihkn smuanya...

kul 7mlm, kitorg gerak balik... time nk balik mmg bnyk dugaan.. ak sakit kaki sbb tersepit dlm sg.. terima kasih sbb ada yg sudi membantu... alhamdulillah, akhirnya slmt gak smpai kete :) then, ak call abg tu minta maaf sbb kete lewat. dgn suara macho, anep ckp dgn abg tu.. ntah jampi apa anep pakai, abg tu siap bg extend smpai bila2 kitorg nk... hebat aura anep@usop whilcar...!! haha

dlm kete otw nk balik, ak try extend sewa kereta.. separuh hari rm40 je, murah tu... ayat punya ayat, maka dapatla sewa kete separuh hari... so, smua balik n siap2 dlu, then kuar g kuantan lak... kali ni 2 kete je.. kete sewa n kete mimi... mula2 skali kitorg mkn durian...!! thanks to nadia n usop whilcar sbb blanje durian... time mkn durian, mmg ak kena usik kaw2 dgn budak2 ni... aku dan khalid...! ngeee~~ sabo je lah....

then, karok time...! smua berbakat seyh... ak xnyanyi sbb segan n ngantuk tahap siput sedut...! ak nyanyi skit je, tu pun dok kaco lagu org... sorry~~ hehe... yg paling aku banggakan dgn diri aku sndiri, aku leh tdo dlm bilik karok yg bingit tu... hebat gak ak ni.. haha.. XD

aktiviti trakhir adalah makan... kt kedai makan, aku kena lg... sume gara2 amir... ngaaa~~ then, ak yg xmo makan sbb nk saving pun kena paksa makan... sedih hati aku... terharu pun ada... thanks nadia sbb blanja ak lg...

overall, hari ni adalah hari aku mengenali classmate ak dgn lebih mndalam... dorg ni matang dan sgtlah sporting... thanks to all sbb sudi beri kerjasama... sgt2 seronok hari ni.. pasni, no more enjoying yourself...! stdy week ok guys...! aku doakan smua berjaya time exam nnt... gud luck n thanks everyone :)

3 orang cakap:

Post a Comment