Friday, June 10, 2011 By: Farhana

Bandung Trip part 1

Assalamualaikum…

wah, rindu bangat sama blog ni… hee… erm, aku baru smpai Malaysia ptg smlm… percutian 5 hari 4 malam kat bandung mmg seronok….!! Makan pun sodap… haha… so, lets travel with Cik Farhana Pbk….

jumlah family aku yg ikut holiday ni smuanya 11 org.. kitorg holiday mula 4 jun 2011, sabtu.. Flight ke jakarta yg kitorg naek spatutnya pukul 1.15 ptg.. tp delayed ke pukul 2.50 ptg… aku dpt duduk sebelah tgkap…!! wee~~ kitorg smpai lapangan terbang soekarno-hatta Jakarta pukul 5 lebih.. tp itu waktu Malaysia.. Jakarta ni awal sejam dr Malaysia, so kiranya smpai pukul 4 lebih waktu tempatan…

smpai je kat sana, ejen yg maksu call da memang menunggu kt sana.. so, kitorg naek bas kecik yg mewah utk ke bandung.. kitorg nk ke bandung, tp turun kt airport jakarta sbb flight murah.. that’s y kena naek bas lak masa nk ke bandung… Jakarta ke bandung ada la dalam 3 ke 4 jam prjalanan.


baru smpai jakarta... ni la bas mewah tu... hee


mula2 bas kitorg nk gerak kuar dr airport, ramai gler org, pegang sepanduk n berlari2… so, kitorg ingt dorg tu nk jmput kedatangan kitorg ke Indonesia… al-maklumlah, aku lahir pd hari kemerdekaan Indonesia, kena dpt layanan spesel.. haha.. bila aku baca sepanduk, baru aku tau dorg tgh tunggu kumpulan super junior. patutla yg menunggu smuanya ppuan…! Bila ada yg berlari2 tu, aku tgk pun malu.. aduhai…


ni la peminat2 super junior tu...


then kitorg berhenti kt mana ntah, makan nasi padang.. nasi padang ni jarang ada kt msia.. dorg akn serve lauk bnyk2, kita pilih yg kita nk makan je.. kalau kita mkn, baru dia kira.. makanan dia, perghhhh, mmg sodap….! Da setel makan, kitorg teruskn perjalanan ke bandung.

dalam bas, aku asik tdo je… tp ayah aku asik kaco aku, tunjuk sana sini… masa tu aku sabor je la… haha.. then kitorg menginap kat hotel naval.. hotel ni dekat dgn shopping complex famous kat bandung. Kitorg masuk hotel, then kitorg g shopping complex tu jalan kaki.. nama tmpt tu Paris Van Java atau bermaksud, ‘paris di jawa’. Tmpt tu mcm pavilion kat kuala lumpur. So, aku rasa biasa2 je la… then da jalan2, balik bilik dan tdo… aku tdo awal… sejarah…!! haha..

ok, kita sambung pengembaraan ke bandung dalam part 2 lak ok :p

0 orang cakap:

Post a Comment