Friday, June 10, 2011 By: Farhana

Bandung Trip part 2

Assalamualaikum…

ok, ayuh sambung ke hari ke-2, ahad. so, aku bgn kul 6 waktu tmpatan… aku xrasa awal sgt sbb ikut waktu msia, da pukul 7pg… hee~~


da siap makan sarapan kt hotel, kitorg meneruskn pengembaraan naik van. Van tu besar dan tertulis ‘pariwisata’ atau bermaksud ‘bas pelancong’.. so, kitorg dibawa ke Factory Outlet. Tmpt tu ada jual baju2. Agak murah dan bnyk kedai dia… sepanjang jalan.. so, kena pilih kedai yg bgus la…


sepanjang hari kitorg g shopping.. aku xbeli pape hari pertama.. Cuma kazen aku shopping sakan… so, ternyata dan terbukti bahawa lelaki pun suka shopping.. haha.. waktu tghari, kitorg dibawa ke resotoran mana ntah… ejen kitorg da book tmpt, tp org tu lupa… maka, kitorg kena tggu 30 minit, baru dapat makan.. makanan mmg sedap..! ejen tum mg pandai pilih tmpt makan… hehe…


belah ptg, sambung shopping.. mmg keje kitorg shopping sehari suntuk.. mcm biasa, kazen aku gak yg shopping.. terbukti lg…! haha… habis shopping, dgn xbalik bilik, trus g mkn mlm kat kedai apa ntah, makan nasi padang lg… makanan, sedap jugak… hilang niat aku nk diet.. haha..


balik hotel dalam kul 8.30mlm waktu tempatan.. aku, adik, mak n kazen aku balik bilik jap je, then g paris van java lg… yg lain sume da tdo sbb penat sgt.. kitorg g sana sbb mak aku nk belikan baju utk adik aku.. aku pun beli satu.. hee~~ kazen aku lak g Carrefour, beli jajan nk makan dalam bilik… dekat 10.30 mlm baru kitorg balik bilik.. ak smpai bilik, setel apa yg patut, terus tdo.. awal jugak… sejarah lagi…! haha…


hari ke-3, isnin, aku bgn awal lg, sarapan then kitorg trus gerak ke tmpt dipanggil ‘tangkuban perahu’. Ada la dalam sejam lebih perjalanan.. tangkuban perahu ni ats gunung.. mcm cameron highland, jalan liku2, dan sejuk smpai ke tulang hitam.. tmpt ni ada sejarah skit.. ada bntuk perahu kt kawasan ni… yg paling penting, kawasan ni kawasan kawah… kt sini aku belajar skit bahasa sunda… 1, 2, 3 disebut igit, dua, tilu.. tourist guide kitorg kt sini hensem…! Haha…


aku dan seluruh famili aku... kat blkg tu ada bentuk perahu...



aku xlepaskn peluang bergambar kat sini.. hee~~


dah jalan2 daki bukit, kitorg g shopping lagi.. kali ni kat ‘rumah mode’. Tmpt ni bnyk jual barang jeans dgn harga murah… aku n lain2 smua shopping sakan kat sini.. seronok…! setel shopping, its makan time…!! hee~~ makan kt restoran apa ntah, tp mmg sedap r.. makanan pun mewah2.. habis makan, shopping lak kt area ‘pasar baru’… adk, abgah n kazen aku buat sluar jeans kat sini.. murah je, dlm lingkungan 120 000 rupiah utk satu sluar.. convert duit msia, dlm rm45 ke rm55 mcm tu la.. murah tu.. kt msia ni kalau tmpah jeans, mau dekat rm100.. dorg buat suar 1 hari je.. dorg jnji esoknya akn antar ke hotel…

area ‘pasar baru’ ni mcm area jalan tar n semua house kat kl… kt sini la mak aku shopping sakan.. aku dok ikut je… tp mmg letih sgt2… da shopping 3 jam, kitorg balik hotel.. smpai dalam kul 6 ptg waktu tmpatan.. kul 7.30 mlm, dinner kat luar lg.. kali ni paksu aku xikut sbb sakit perut.. sian paksu… tp makanan mcm biasa, sodap…!! Hehe.. da habis makan, balik dan tidur… tiap2 ari aku tdo awal.. bgga alku rasa.. haha


Hari ke 4, aku citer dalam part 3 lak… hee~~

0 orang cakap:

Post a Comment