Friday, June 10, 2011 By: Farhana

Bandung Trip part 3

Assalamualaikum…

ayuh teruskan pengembaraan bersama Cik Farhana Pbk… heee~~ ini part terakhir...


hari ke-4, selasa, ni xde sesi shopping2 da… kitorg gerak dr hotel kul 7.30 pg waktu tmpatan, pas da setel breakfast… perjalanan kali ni amik masa dalam 3 jam lebih.. smpai sana dalam pukul 10 lebih.. kitorg g safari kat area bogor, jawa barat..


safari tu mmg sgt2 seronok…! Kawasan safari ni, haiwan dibiarkn bebas. Kita leh bg dorg makan.. kita xleh jalan kaki, kena naek van.. disebabkn van kitorg xde tgkp belakang, xdpt la kitorg bg haiwan2 tu makan… tmpt ni sgt2 seronok..


antara haiwan yg ada.. dia pandang kitorg n senyum... haha


smpai kat area rekreasi, aku dpt naek gajah, mini tren, tgkp gmbar dgn anak harimau n mcm2 lg… puas giler..!! rasa nk bawak balik anak harimau tu… haha.. ntah brape jam kitorg kat sana.. sian pemandu kitorg, smpai pening kepala tggu kitorg..


mula2 aku takut naek gajah ni... haha


dalam mini tren....


anak harimau ni sgt2 comel... 2x dia gigit aku... comel....!!

Then lunch kat area safari tu.. kitorg kena duduk bersila.. mcm cara org melayu… restoran tu hidangkan masakan sunda… mcm biasa, sedap…!! Masa tu da dekat kul 2 ptg… pastu kitorg nk balik ke bandung.. perjalanan balik agak lama sbb waktu org balik keje.. pas lunch, kitorg gerak ke bandung… destinasinya ialah, pergi makan malam kat bandung…! Haha.. makan je hari ni..


kat tgh jalan, kitorg berhenti kat sebuah masjid ats bukit.. aduhai, tmpt ni sgt indah....! air pun dr bukit... sejuk...!! best2...

hanya gadis2... hee~~


credit to my maksu.... :)


Kitorg smpai kat area ‘kampung daun’ dalam kul 7.30 mlm. Indonesia ni lain skit. Kul 6 da gelap.. so 7.30 mlm tu da mcm kul 8.30 mlm msia.. gelap.. kampung daun tu sngt2 cantik dan eksklusif.. aku makan bebek bakar…! Buruk kan nama tu.. haha.. bebek tu itik.. sedap…!


kitorg tgkp gambar skit2, then terus balik… arini je aku tdo lwat.. dlm pukul 11.45mlm waktu tmpatan.. da xjd sejarah da.. haha…


esoknya, hari ke-5, rabu, da nk balik msia da… pas breakfast, trus gerak ke Jakarta.. jalan Jakarta ni sesak teruk.. kul 11 lebih baru smpai airport Jakarta, dr pukul 8 pg.. flight kitorg kul 2.45 ptg waktu tmpatan.. maksu aku lak kul 2.50 ptg.. flight lain2 sbb book lain2.. xpela, asalkn smpai msia..


my sis n me dlm flight sblum berlepas balik ke msia...


waktu dalam kapal terbang kali ni, aku rasa xselesa skit.. mula2 perjalanan tu ok je.. dalam 30 minit b4 sampai LCCT, telinga aku sakit giler… rasa mcm hampir berdarah… normal kalau org sakit telinga dalam flight.. tp masalahnya aku sakit telinga sebelah kiri je… masa tu mmg cuaca kurang baek.. kapal terbang pun goyang2.. cuak gak masa tu… adk aku kata aku sakit telinga sbb aku dok sebelah tgkap… ntahla… tp masa tu mmg sakit giler…

kitorg smpai LCCT dalam kul dalam kul 5ptg waktu indonesia.. aku mmg da set jam tgn adk aku waktu Indonesia.. hehe.. dalam waktu msia, lebih kurang kul 6ptg… pastu, kitorg kena tggu maksu aku lak… time menunggu ni la aku gedik skit, tgkap2 gambar.. hehe


menggedik skit... smpai umah trus edit... haha..


overall, trip ni mmg seronok…rasa nk pegi lagi… kalau ada rezki, InsyaAllah family aku nk g lagi… tp kisah bandung da habis, next destination, Singapore…! Itupun kalau ada rezki…


hari kamis, iaitu hari pertama kitorg kt msia, mak n adk aku demam teruk.. sebabkn aku je yg sihat, maka aku yg kena jaga dorg.. hari ni, jumaat iaitu hari ke-2 di msia, mak n adk aku da sihat… TETAPI… aku laky g sakit.. haha… saat aku taip ni, aku baru kena paksa makan ubat.. haha…


okla, panjang aku merepek… misi skrg, nk cari keje….!! Hehe….

0 orang cakap:

Post a Comment