Friday, June 17, 2011 By: Farhana

Pekan VS Gambang

Assalamualaikum...

hee~~ waktu aku menaip bnda ni, jam da pukul 2.52 pg.. ntah kenapa mata xmau nak lelap... so, aku conteng2 kat sini utk mengisi masa lapang :p

pekan vs gambang?? mcm nk gaduh je kn... haha... xlaa, aku buat bnda ni nak compare jarak perjalanan dan tempoh masa yg adiambil... xfaham?? check this out...


haaa... perati btul2 ok... so, lets talk about gambang and pekan.. ump pekan adalah 64km dr ump gambang... so, kalau kena ulang alik setiap hari, jarak perjalanan smuanya lebih dr 100km... fuhh, jauh tu... tempoh masa yg diambil lak kalau kita total smua skali, 1 jam 50 minit... kalau naek bas semput, mau dekat 2 jam lebih perjalanan... wahh, tabah gak aku ni, jalan jauh :p

itu jarak antara 2 buah kampus.. from the table above (chewahh~~), we can conclude that kuantan's location is between ump gambang and ump pekan. jarak kuantan dr ump gambang ialah 34km dan mengambil masa lebih kurang 30min... erm, oklaa.. xla jauh sgt...

NAMUN.... jarak kuantan dr ump pekan adalah 41km dan ambil masa lebih kurang 40min perjalanan kalau naik kete yg 'sehat'.... jauh tuu... masuk pedalaman lak tu... aduhai... xleh kuar malam da pasni :'(

next, kuala lumpur lak... jarak kl ke ump gambang adalah 260km dan amik masa 4jam 20min.. erm, ni msti guna bas semput ni... kalau naik kete, dalam 4jam je.. TAPI... itu ke ump gambang...! meaning, nk ke ump pekan amik masa hampir 5jam dr kl... aduhai... keras la aku dalam kereta..!

ok, da, aku da habis merepek... pd mereka yg akn tggal di gambang lg, percaya dan yakin bahawa korg sgt tabah...! bukan perli, tp ni ikhlas... :)

pd yg akn duduk kt pekan, haa, rasala kau duduk dalam kawasan yg 'dalam' tu.. mmg kelas dekat, tp life kita amacam??

renung-renungkan dan selamat beramal :)

2 orang cakap:

zulaiha said...

ha.....bosann....x taw lah nk salahkan sape sbenrnye...

Farhana said...

kita salahkan teluk cempedak :p

Post a Comment